Дніпропетровський національний історичний музей

Творчий проект «Звуки крізь століття»

«Звуки крізь століття» — творчий проект, присвячений старовинній музиці, заснований на базі музею «Літературне Придніпров’я». Перший музичний вечір відбувся 31 січня 2007 року. Починаючи з цієї дати, проект регулярно збирає в стінах музею музикантів та любителів музики.

Олександр Панаскін і Вікторія Гамазова — постійні учасники, виконавці давньої музики на клавесині і блокфлейті. За період існування проекту виступили зі своїми програмами його гості — такі музиканти, як Крістофер Стембрідж (Великобританія), професор НМАУ Світлана Шабалтіна, Ольга Шадріна, Олена Жукова, Наталія Фоменко (Україна, м. Київ).

У рамках проекту представлено унікальні для нашого часу програми, в яких звучить музика Ренесансу та Бароко — двох великих історичних епох. Саме в цей період відбувається небувалий розквіт в мистецтві. Створювали свої безсмертні творіння великі майстри — Леонардо, Мікеланджело, Рафаель, Рембрандт, Вермеєр, Буше, а також Шекспір, Лопе де Вега, Мольєр і багато інших. І поруч з цим завжди звучала прекрасна музика.

У наших програмах звучить музика XVI-XVIII століть, яку колись можна було почути при королівському дворі, в замках аристократів, світських салонах та будинках городян. Твори виконуються безпосередньо на інструментах, для яких складалися — звичайних у минулому і дуже рідкісних в наші дні. Також відтворюється манера гри, характерна для певної країни в певний історичний період. Цей метод отримав назву «автентичне виконавство» і сьогодні досить широко поширений в країнах Європи.

Саме таке підношення старовинної музики дозволяє музиканту і слухачеві проникнути в таємну суть минулого, представити його образи і зануритися в далеку епоху, здійснити подорож у часі. А головними провідниками в цій дивній подорожі стануть голоси двох чарівних співрозмовників — клавесина та блокфлейти.

Олександр Панаскін — постійний учасник і художній керівник мистецького проекту «Звуки крізь століття» при музеї «Літературне Придніпров’я», концертуючий музикант, педагог. У 2004 році закінчив Одеську державну музичну академію ім. А.В. Нежданової (кафедра історії музики). У 2009 році закінчив асистентуру-стажування відділу аспірантури Національної Музичної Академії України ім. П.І. Чайковського в Києві (кафедра старовинної музики, клас проф. Шабалтіна С.М., спеціалізація — клавесин). Брав участь у майстер-класах з виконання давньої музики Б. Біллетера (Швейцарія), З. Рампі (Німеччина), Е. Стефаньської (Польща), Б. Аллар (Франція), К. Стембрідж (Великобританія), С. Коолен (Нідерланди) . В даний час продовжує навчання в магістратурі Санкт-Петербурзького державного університету (кафедра історичного виконавства — клавесин, орган, карильйон).

Вікторія Гамазова — постійна учасниця проекту «Звуки крізь століття», концертуючий музикант, солістка Дніпропетровського Будинку органної та камерної Музики. У 2007 році закінчила Національну Музичну Академію ім. П.І. Чайковського в Києві (клас органу). Брала участь у майстер-класах з виконання давньої музики Л. Челегіна (Італія), Х. Метцгер, І. Труммера (Австрія), К. Стембрідж (Великобританія), Б. Вісгерхоф (Нідерланди), Х. Геринга, Ф. Данкзагмюллера (Німеччина ). В даний час продовжує навчання в магістратурі Санкт-Петербурзького державного університету (кафедра історичного виконавства — орган, клавесин, карильйон).

Клавесин (фр. Clavecin, італ. Clavicembalo, англ. Harpsichord) — клавішний струнно-щипковий музичний інструмент з характерним сріблистим звучанням. Найбільш ранні зображення датуються XV століттям, а найбільш ранній зі збережених до нашого часу інструментів відноситься до початку XVI століття. У період з XVI по XVIII століття — це один з найпопулярніших інструментів у Європі. Для клавесина було створено безліч творів найрізноманітніших жанрів.

Блокфлейта (нім. Blockflöte — флейта з блоком, італ. Flauto dolce — ніжна флейта) — духовий інструмент, різновид поздовжньої флейти. Споріднення російської та української сопілці. У Європі відома з XI століття. Найбільш популярна була в XVI-XVIII століттях. Унікальне тембральне забарвлення дозволяло широко використовувати інструмент в ансамблі.

Автентичне виконавствовідтворення музики минулого на інструментах відповідної епохи і на основі музично-історичних даних про характер і способи її виконання.


Hosting Ukraine