Трактор марки СХТЗ-15\30 випускався на Харківському тракторному заводі з 1931 по 1937 роки. Як і більшість орних тракторів того періоду, СХТЗ-15/30 був справжньою залізною машиною, у якої навіть штурвал рульового колеса і сідло тракториста були сталеві штамповані. Колісні обода також сталеві, без шин. На задніх колесах до обода пригвинчені потужні трикутні шипи ґрунтозачепів. Трактор призначався для роботи на оранці ґрунту з двох або трьохкорпусним плугом, а також роботи з навісними сільськогосподарськими знаряддями. СХТЗ-15/30 має класичну для тракторів компоновку: задні колеса, що ведуть, збільшеного діаметру і передні, напрямні зменшеного діаметру, конструкція рамна. 4-х циліндровий чотиритактний двигун працював на гасі, при цьому трактор був обладнаний і бензиновим паливним баком для поліпшення пускових характеристик, особливо в холодну пору року. Двигун потужністю 31,5 кінських сил дозволяв трактору працювати з навантаженням в діапазоні робочих швидкостей від 3,5 до 7,4 кілометрів на годину. Загальна вага трактора3011 кг. Цікаво, що ця досить велика машина вносилась до залу історичного музею через дах ще під час будівельних робіт.
Нагадаємо, що Машинно-тракторна станція (МТС) було державним сільськогосподарським підприємством в СРСР і ряді інших соціалістичних держав, що забеспечувало технічну та організаційну допомогу сільськогосподарською технікою великих виробників сільськогосподарської продукції (колгоспи, радгоспи, сільськогосподарські кооперативи).
МТС відіграли значну роль в організації матеріально-технічної бази для колгоспів. МТС здійснювали обслуговування і ремонт тракторів, комбайнів та іншої сільськогосподарської техніки та давали її в оренду колгоспам. У 1958 році вони були скасовані.