Виставка Ігоря Куделіна

Ірина Бєсєдіна представляє: Ігор Куделін. Факультет сучасного мистецтва. Живопис.

Відкриття виставки 1 серпня о 17.00, зала «Діорами».

Пресс-релиз.
Кінець епохи соціального замовлення став початком бурхливого розквіту contemporary art (сучасне мистецтво). Не всі художники витримали дистанцію чистого експерименту, але ті одиниці, що залишилися працювати в цьому жанрі, займають перші місця в рейтингах непонятих геніїв. І все-таки давайте, нарешті, прізнаємося собі, що незрозуміле – не означає погане. Терплячи, рік за роком Ігор Куделін створює сучасне мистецтво, випереджаючи, як мінімум років на п’ять попит на свої картини. Трансформація навколишнього життя, всіх шести почуттів, що передаються в картинах Куделіна настільки точно, що варто лише проявити невелике зусилля, і налаштуватися на зворотний зв’язок, як Ви відчуєте всю міць переданих емоцій.
Ігор Куделін зарекомендував себе як неординарна особистість та художник аналітичного складу мислення. Отримавши необхідне для себе знання під час навчання, він поринув у самостійну мистецьку діяльність, вражаючи глядача креативністю своїх задумів – як у сфері живопису, металопластики, так і на ниві нових видів сучасного мистецтва: фото, відео, інсталяції, перформансу.
Його окремі твори експонувались на обласних та всеукраїнських виставках (в залах Національної спілки художників України у Дніпропетровську та Києві), в Дніпропетровському художньому музеї, на одеській бієнале „Марина”, в художніх галереях. Проте основний свій доробок він спрямовує передусім у русло концептуальних проектів. Так у 2002 році на всеукраїнському фестивалі „Культурні герої” ним був представлений проект „Лики реліктової свідомості”, трьома роками потому у межах міжнародного архітектурно-дизайнерського фестивалю „Спека” шанувальники мистецького екстриму могли оцінити його проект „24 години”. Не залишились не поміченими його „Зірковий хлопчик” (2004, фестиваль дизайну „Корова”) та „Малюнки для бога” (2004, виставка „Художники Придніпров‘я. Новий відлік”).
Та особливо помітними стали персональні виставки-проекти І.Куделіна: масштабний за задумом „Супрематичний ілюзіон” (2005) як форма умовного діалогу з метром К.Малевичем та „Кукографія” з експериментами у царині графіки та фото (2006, у співавторстві з Олександром Королем).
Живописні образи Ігоря Куделіна створюють складний світ, зітканий сумішшю реальності та фантазії – коловорот психічних станів, що відображують широкий спектр людської недосконалості. Цей світ несформованої гармонії сповнений контрастів та деформацій, драматизму та агресії, ницості та потаємних бажань; людина на шляху свого духовного пробудження – як згусток ще неусвідомлених емоцій: від хтивих інстинктів („Контакт”, „Двоє”) до задоволення простих буденних потреб („Любитель некруто звареного яйця”). Проте поруч із потворними або спотвореними людськими істотами, відтвореними на полотні засобами живописної експресії, у мистецтві художника зустрічаються й інші мотиви – втихомирення та досконалості, ідеальності та врівноваженості геометричних побудов.
„Геометричний абстракціонізм” в картинах останнього періоду – це вихід до символічного часопростору, складеного з упорядкованих форм або геометричних фігур, які, у свою чергу, зіткані з універсальних клаптиків – клітинок божественної енергії як першоелементів усього існуючого у Всесвіті. Куделіна хвилюють теми еволюції та цивілізації, ідеального світоустрою та класичності форм, прагнення до вищих цінностей („Історія Землі”, „Ідеальне місто”, „Круги Раю”, колаж „Три грації буття” тощо). Його тяга до мінімалізму та абстракції – це можливість використання символіки для втілення універсальних ідей. Показовим для позиції автора є й пропозиція нової художньої гри „Артбол” як практики на шляху просвітлення та духовного розвитку.
Серед останніх авторських задумів – проект на тему глобальної комунікації. Ця розпочата серія фотомонтажних робіт – фіксація змістовних натурних постановок на тлі символіки національних прапорів різних країн (спільно з О.Королем) – свого роду спроба осягнути сучасний світ в його ментальній різноманітності та привнести у мистецтво соціальну актуальність. Глядачеві буде цікаво дослідити й образ України в інтерпретації автора. Проте у центрі зацікавлень митця завжди залишається живопис – як фігуративний, так і абстрактний. Серед останніх творів на противагу важкому живопису фігуративних композицій („Подіум”, „Чекання”) з’явились більш легкі живописні „Абстракції”, сповнені рухливості, світла й позитивної енергії.
Ігор Куделін – один з небагатьох дніпропетровських художників, хто досліджує проблеми сучасного мистецтва, його нових форм та засобів, торує свій власний непростий мистецький шлях, залишаючи за собою свободу вибору.
Олена Годенко, мистецтвознавець
На выставке будут представлены около 30 живописных полотен, написанных в период с 2000 – 2008 г.г.
Справки зателефону +38050 975 32 90 Ірина Бєсєдіна.