Занудьгували за громадським транспортом? Ну то тримайте дозу історичних фактів із царини міської історії – 95 років тому Катеринославське відділення «Автопромторгу» замовило із Італії чотири 16-містні автобуси «FIAT».
У вересні 1925 р. два з них прибули до Катеринослава, і 6 вересня відбулося урочисте відкриття перших автобусних маршрутів – від вокзалу до центру — 4 зупинки за ціною 25 копійок; та від вокзалу до заводу ім. Петровського – 5 зупинок за ціною 20 коп. Останній маршрут вранці та ввечері здійснював перевезення робітників за зниженим тарифом.
А уже в жовтні 1925 р. автобусне сполучення відкрила Катеринославська міська рада. На комунальних маршрутах курсували англійські автобуси «Leyland» та німецькі «Zaurer». На початку 1930-х років із 40 міських автобусів на маршрути виїздило в середньому 20 – через амортизацію, постійні ремонти, відсутність гуми, запасних частин та неякісні умови експлуатації, особливо стан шляхів – із загальної довжини вулиць міста, якими проходили маршрути лише 1 кілометр знаходився в задовільному стані, решта – 17,4 кілометрів були вкриті «осколом», дуже зношені, і вимагали цілковитого перебрукування.
Почасти випущені на маршрут машини внаслідок поламок поверталися до парку на ремонт в той же день. Усі вказані негаразди надзвичайно несприятливо позначалися на якості пасажирських перевезень. В години пік автобуси працювали зі значним перевантаженням – при пасажировмісткості 28 осіб деякі шофери возили на автобусах «Leyland» до 60-70 пасажирів (а ви кажете по 10 і не більше).
Про якість транспортних засобів та можливості комунального господарства свідчить такий красномовний факт, що з намічених до придбання на літо 1927 р. 10 автобусів «Leyland» жоден не був закуплений. Натомість було придбано 7 вантажних автомашин «Zaurer», які були пристосовані для пасажирського руху і пущені в експлуатацію в район АНД і Кайдаків.
Дякуємо, що залишаєтесь з нами!
Будьте здорові!