Український центр розвитку музейної справи відзначив своє 5-річчя та оголосив початок нових програм

16 березня 2011 року відбулося прийняття з нагоди п’ятиріччя Українського центру розвитку музейної справи. Захід пройшов в готельному комплексі «Русь».

На прийняття Український центр розвитку музейної справи запросив своїх численних друзів та партнерів. Серед них: Сьюзан Кліарі (аташе з питань культури Посольства США в Україні), Алла Сташкевич, голова Білоруського комітету Міжнародної ради музеїв (ІСОМ), Віргіліюс Повілюнас (голова Литовського комітету Міжнародної ради музеїв (ІСОМ); Лінда Норріс (керуючий партнер американської компанії «Ріверхіл» (США), яка співпрацює з музеями, займається організацією виставок та розробкою культурних програм і стратегій), понад сто представників музеїв України, а також представники музейної спільноти України та м. Києва.

Участь у ювілейних заходах Українського центру розвитку музейної справи взяла також директор Дніпропетровського національного історичного музею ім. Д.І. Яворницькаого, Капустіна Надія Іванівна.

Про роботу Центру розповів Голова Правління – Владислав Піоро. Також іменинників привітала Катерина Ющенко, Голова Наглядової ради Міжнародного благодійного Фонду «Україна 3000».

Святкову атмосферу під час прийняття створювали Тарас Компаніченко і гурт “Хорея Козацька” та учасники українсько-сербського музичного проекту «Shopping Hour».
З нагоду ювілею Українській центр розвитку музейної справи презентував музейній спільноті свій новий проект – україномовне видання книги Філіпа Ніла та Венді Котлерів «Музейна стратегія та маркетинг».  Доктор Філіп Котлер – всесвітньо відомий та визнаний фахівець з менеджменту та маркетингу. Його фундаментальні дослідження спрямовані, зокрема, на такі сфери як стратегічний маркетинг некомерційних організацій, соціальний маркетинг, впровадження інновацій, антикризовий маркетинг та менеджмент тощо. Зокрема, презентована книга «Музейна стратегія та маркетинг…» пропонує численні методи та інструменти оперативного управління цінами, промоцією, комунікацією, формування іміджу бренду, дослідження аудиторії, знайомить із основами сервісного маркетингу, принципами розробки нової продукції та системи послуг, із врахуванням специфіки діяльності музейних установ. Книга містить практичні рекомендації щодо об’єктивного визначення потенціалу музейних установ як продавця послуг, вчить його ефективно реалізувати. Праця має енциклопедичний характер, містить широкий спектр знань та корисних ідей, необхідних для розвитку музею у складних ринкових умовах.

Довідка про Український центр розвитку музейної справи:

Громадська організація «Український центр розвитку музейної справи» (далі – УЦРМС) була зареєстрована у березні 2006 р. і є неурядовою некомерційною організацією, професійним громадським об’єднанням, що зареєстроване у 2006 р.

Головним завданням Центру є мобілізація інтелектуального ресурсу музейної спільноти для вирішення системних проблем музейної галузі.

Проекти Центру носять некомерційний, благодійний характер і спрямовані на розвиток музейної галузі країни, розбудову комунікації в професійному середовищі, його інтеграцію, формування професійного музейного лобі в країні, налагодження зв’язків українських фахівців із зарубіжними колегами, поширення музейного світового досвіду з різних аспектів музейної роботи в Україні, популяризацію національної культурної спадщини в Україні та поза її межами.

На сьогоднішній день серед найбільших проектів УЦРМС, що мають загальнонаціональні масштаби, можна відзначити такі:

  • Підтримка єдиного в Україні фахового веб-ресурсу – інтернет-портал «Музейний простір України» (www.prostir.museum). Щоденно ресурс відвідує близько 1000 осіб.
  • Створення та підтримка діяльності першої в Україні публічної спеціалізованої Музейної бібліотеки. Головним пріоритетом у діяльності бібліотеки є збір іноземних видань з таких галузей музейного знання, як музейний менеджмент, маркетинг, піар, фандрейзинг, інформаційні технології, музейна педагогіка тощо. На сьогоднішній день фонди бібліотеки нараховують близько 2000 одиниць зберігання.
  • Переклад та видання українською мовою зарубіжної фахової літератури з актуальних питань музейної теорії та практики.
  • Проведення тренінгів та семінарів за участі українських та зарубіжних фахівців.
  • Реалізація грантових програм, спрямованих на підтримку ініціатив у музейній та пам’яткоохоронній сфері. Зокрема щорічно працює Програма підтримки музейних працівників. Протягом 2005–2011 р. у рамках Програми матеріальну допомогу на професійну діяльність 92 працівника музеїв на суму понад 500 000 грн.
  • Проведення щорічного загальнонаціонального рейтингового конкурсу для музеїв країни – «Музейна подія року». Його головним завданням є відзначення найбільш резонансних музейних проектів України, популяризація музейних здобутків серед широкої громадськості.

З 2007 р. УЦРМС є членом Американської асоціації музеїв.

З 2009 р. Український центр розвитку музейної справи є членом Міжнародної ради комітету музеїв (ICOM).

Протягом 2006–2009 рр. УЦРМС здобув фінансову підтримку на реалізацію проектів від: МБФ «Україна 3000»; МФ «Відродження»; Посольства Сполучених Штатів Америки; Французького культурного центру; Польського інституту у Києві; Швейцарської культурної програми «Про Гельвеція», Консорціуму «ЕДАПС»; ЗАТ «Мандарин плаза» та ін.