2018 рік був дуже насичений на події. Відбулося відкриття оновленої експозиції діорами “Битва за Дніпро” та розпочата реекспозиція зали №7 “Наш край в роки Другої світової війни”, вп’яте на базі історичного музею відбувся Всеукраїнський музейний фестиваль, вдало проведений щорічний загальноєвропейський захід “Ніч музеїв” та заходи щодо Дня українського козацтва та Дня захисника України.
2018 рік – на сайті музею було додано плагін Creative Commons (ліцензія, яка дозволяє вільно використовувати матеріал з сайту, але з посиланням чи то на сам сайт, чи то на автора статті).
У вересні в плідній співпраці археологів та ГО “Творче місто” вийшов відео-гід на українській, англійській та російській мовах про колекцію кам’яної пластики, яка розташована на майданчику біля будівлі історичного музею.
В 2018 році відвідувачі ДНІМ скористалися безкоштовною послугою мобільного аудіо гіду: по експозиції історичного музею (193 прослуховувань проти 188 в 2017 році), діорамі «Битва за Дніпро» та військовій техніці на майдані біля діорами (789 прослуховувань проти 736).
Співробітники ДНІМ не забували і про роботу з українською версією Вікіпедії. В минулому році було створено декілька нових статей, а також, спільно з адміністрацією електронної енциклопедії взяли участь у 5-му Всеукраїнському музейному фестивалі (спільна лекція під час одного з круглих столів).
До Вашої уваги статистичні показники сайту ДНІМ та музейної спільноти у соціальних мережах за 2018 р.
Загальні відомості:
- 56.208 — відвідувачів сайту (58.130 було у 2017 р.);
- 129.510 — переглянуто сторінок (135.548 — у 2017 р.);
- 01.75 хв. — середнє перебування людей на сайті (01.44 хв. — у 2017 р.);
- 27 лютого 2018 р. — максимальне число відвідувачів на сайті — 560 чол. ( 877 чол. — у 2017 р.).
Вперше більшість відвідувачів були на сайті не під час проведення загальноєвропейської акції «Ніч музеїв» чи то День українського козацтва та захисника України (2014, 2015 та 2016 роки). Максимальна кількість користувачів на сайті була 27 лютого, коли був опублікований матеріал про поповнення фондів історичного музею архівними матеріалами щодо кошового отамана Івана Сірка (560 відвідувачів).
Демографія:
- Україна, Росія, США, Німеччина та Франція – топ-5 держав, мешканців яких відвідували сайт історичного музею.
- 33,50% — відвідувачі у віці від 25 до 34 років;
- 54,15% — чоловіки.
Джерело трафіку:
- Лідери серед пошукових систем: Google і Yandex.
- Серед сайтів — gorod.dp.ua, українська версія Вікіпедії та Музейний простір.
- Серед соціальних мереж — Facebook.
Контент сайту:
Найбільш відвідувані матеріали — історична довідка про форсування Дніпра, “Історія запорізьких козаків” Д.І. Яворницкього, том 1 та екскурсія по історичному музею (послуги відвідувачам).
Музей в соціальних мережах:
- Більшість відвідувачів потрапили на сайт через Facebook;
- 890 (348 у 2017 році) читача – має музейна сторінка на Twitter;
- 2.800 (2.001 у 2017 році) осіб нараховує музейна спільнота в Facebook.
У 2018 році було приділено окремої уваги Twitter, де розміщувався матеріал про той чи інший експонат з фондів ДНІМ. Результат дав про себе знати у вигляді +100% збільшення підписників та збільшення кількості перегляду постів.
Найпопулярніші твіти за переглядами стали: музейний експонат зали №1 “Казан скіфський” (30.087 переглядів), Коробчинсський скарб (23.749 переглядів) та обладунки польського крилатого гусару (21.8080 переглядів).
Найпопулярнішим постом на Facebook стала скрін зі “Справочной книги “Весь Екатеринослав” за 1913 рік про 25 грудня. 15.345 людей було охоплено цим постом. 817 коментарів, реакцій та перепостів.
Більшість шанувальників спільнот у соціальних мережах саме жіноча аудиторія (60%), вже п’ятий рік поспіль.
В Instagram за минулий рік до музейної сторінки приєдналося 388 підписників.
Офіційні сторінки ДНІМ в соцмережах: