Соціальні мережі та ДНІМ у 2022 році: звіт

2022 рік був дуже складним для усієї України. Історичний музей встиг попрацювати для відвідувачів з 6 січня по 23 лютого, а далі була війна…

Музей знову перейшов до роботи онлайн, як то було за часів режиму самоізоляції.

У 2022 році відвідувачі ДНІМ скористалися безкоштовною послугою мобільного аудіо гіду: по експозиції історичного музею (90 прослуховувань проти 278 у 2020 році), діорамі “Битва за Дніпро” та військовій техніці на майдані біля діорами (418 прослуховувань проти 786).

Співробітники ДНІМ не забували і про роботу у Вікіпедії. В минулому році з нагоди 18-ї річниці (27-31 січня) української версії Вікі була створена нова стаття про про Тарас Івановича Трубу, молодшого сина просвітянина, комісара народної освіти Катеринославської губернії Івана Труби (при написанні статті використовувалися дослідження Н.Є. Василенко). Також була відредагована стаття про Прокопа Якименка, члена товариства “Просвіта” і знайомого Дмитра Яворницького. ДНІМ вшосте бере участь у створені нової статті з нагоди Дня народження української версії Вікі.

Але це не все. У березні з’явилася нова стаття у Вікі про Першу землеробську станцію доктора Ф. Нансена, яка існувала в селі Михайлівка Апостолівського району з 1923 по 1927 роки.

В квітні додали нову статтю про Дея Михайловича Мінакова, купця, якого тричі обирали на посаду міського голови Катеринослава. Для написання статті використовував праці В. Лазебник і М. Долгова.

У травні в рамках проєкту від Вікімедіа Україна і Української Вікіпедії “Тиждень музеїв-2022” було створено нову статтю про Василя Степановича Соляника, співробітника історичного музею (1926-1934, 1946 рр.), археолога, вчителя, художника, реставратора і музеєзнавця.

Текст був написана на основі статті В.М. Бекетової “Соляник Василь Степанович, учень Д.І. Яворницького”.
В рамках цього ж проєкту було покращено вже написанні статті про музей історії Дніпровської політехніки, про музей “Літературне Придніпров’я”, про музейний Центр О.П. Блаватської та її родини.

До Вашої уваги статистичні показники музейної спільноти у соціальних мережах за 2022 р.:

В Instagram за минулий рік до музейної сторінки приєдналося 20 підписників. Найбільше вподобань зібрав пост від 19 січня про нову картину Максима Паленко “Козак Мамай на орбіті” (835 вподобань, 114 реакцій, 3 коментарі та 12 репостів). Наша аудиторія – 74,1% — жінки. 20% — вік від 25 до 34 років. На сьогоднішній день у сторінки 4200 підписників.

У Twitter викладали матеріал про той чи інший експонат з фондів ДНІМ, про цікаві події з історії краю, а також пости до свят (як то релігійні, державні тощо). Результат дав про себе знати у вигляді рекордної кількості підписників за рік — 449 (не виключно, що головна з причин — війна в Україні і зацікавленість українцями своєї історії). Загальна кількість підписників — 1942.

Найпопулярніші твіти за переглядами стали: пост про історію дідуха (грудень, 11900 переглядів), пост про скіфський кинджал (вересень, 9927 переглядів) і пост про нову картину Максима Паленко “Козак Мамай” (січень, 9441 переглядів). За минулий рід нашу сторінку відвідали рекордні 37885 чоловік (у середньому 103 людини за добу).

Найпопулярніший на Facebook пост було опубліковано 28 жовтня про смерть Олександра Марінченко. 30784 людей було охоплено цим постом. 250 коментарів, 3051 реакцій на повідомлення та 66 репостів на публікацію.

Наша аудиторія – 68,8% — жінки. 20% — вік від 25 до 44 років. На сьогоднішній день у сторінки 7486 підписників.

Відносно музейного каналу на youtube, то за минулий рік було 22928 переглядів відео (у 2021 році ця цифра становила 192544 перегляди). Додалося 118 нових підписників (наразі загальна цифра становить 1912). Топ-5 виглядає наступним чином: ролік про петриківський розпис (було завантажено ще у лютому 2013 р.) – 3 129 переглядів. Далі йде сюжет про то, як Самійло Кішка з турецької неволі втік (2021 р.) – 1695 переглядів. Ролік про козацькі люльки (2021 р.) – 1687 переглядів. Відео про окупацію Дніпропетровщини (2012 р.) – 1496 переглядів. І казка про козака Мамая (2020 р.) – 1228 переглядів.

Наша аудиторія – 75,7% — чоловіки. 30,8% — вік від 45 до 54 років. 66,7% — з України.

Відносно музейного сайту, то щоденно його відвідує близько 100 унікальних відвідувачів. Щоденно сайт входить в топ-5 по відвідуваності серед інших сайтів українських музеїв.

Щодо конкурсів у соцмережах:

  • З 27 по 31 січня тривав Вікімарафон з нагоди 18 річниці створення української версії Вікіпедії.
  • З 18 по 23 січня історичний музей ввосьме взяв участь в міжнародній акції від Twitter #MuseumSelfie Day.
  • З 15 по 25 травня музей вперше взяв участь в акції “Тиждень музеїв 2022” від Вікімедії та Вікіпедії.
  • З 13 по 19 червня історичний музей вже 8 рік поспіль взяв участь у святі культури в Twitter — #MuseumWeek.

Вікторини та квести:

Протягом року було створено три вікторини та квести для музейної сторінки у Facebook: до дня народження Д.І. Яворницького, до Дня ЗСУ і до різдвяно-новорічних свят.

Мурадов Д.А., с.н.с. відділу науково-просвітницької роботи і діорами “Битва за Дніпро”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*