В 2023 році історичний музей почав потрохи приходити “до тями”… Спочатку відчинили дві кімнати меморіального будинку-музею Яворницького, а з середини травня почали працювати і три виставкові залі самого музею.
Не дивлячись на те, що зали музею були зачинені, 379 осіб скористалися безкоштовною послугою мобільного аудіо гіду по експозиції історичного музею (29 прослуховувань проти 90 в 2022 році) і 89 по діорамі “Битва за Дніпро” (2 прослуховування проти 418 у 2022 році). Але при цьому було 1933 людини переглянули контент про виставку військової техніки біля діорами. З них 238 прослухали аудіо екскурсію.
Співробітники ДНІМ не забували і про роботу у Вікіпедії. В минулому році з нагоди 19-ї річниці (26 січня – 1 лютого) української версії Вікі була створена нова стаття про першого зберігача фондів ДНІМ Василя Строменка.
А вже влітку була додана ще одна нова стаття про Олександра Рейнгарда (викладача ДНУ, засновника і першого директора Ботанічного саду).
З 4 по 18 травня в рамках проєкту від Вікімедіа Україна і Української Вікіпедії “Тиждень музеїв-2023” було створено нову статтю про Металургійний державний музей України (Дніпро) і КЗ “Павлоградський історико-краєзнавчий музей” (Павлоград), а також суттєво покращена стаття про Міський історико-краєзнавчий музей (Кривий Ріг).
До Вашої уваги статистичні показники музейної спільноти у соціальних мережах за 2023 р.:
В Instagram за минулий рік до музейної сторінки приєдналося 82 нових підписників. Найбільше вподобань зібрав пост від 6 листопада до дня народження Дмитра Яворницького (92 вподобань, 760 охоплених акаунтів, 2 коментарі та 6 репостів). Наша аудиторія – 74,1% — жінки. 20% — вік від 25 до 34 років. На сьогоднішній день у сторінки 4282 підписників.
У Twitter викладали матеріал про той чи інший експонат з фондів ДНІМ, про цікаві події з історії краю, а також пости до свят (як то релігійні, державні тощо). Результат дав про себе знати у вигляді 294 нових підписників нашої сторінки. Загальна кількість підписників — 2236.
Найпопулярніші твіти за переглядами стали: пост про золоту шпильку з сарматської сережки з колекції ДНІМ (листопад, 9912 охоплень), пост про іноземні інвестиції в промисловість Катеринославщини (січень, 8450 охоплень) і пост про паску та квіти біля скіфського кам’яного ідола (квітень, 7156 охоплень). За минулий рід нашу сторінку відвідали рекордні 70473 чоловік (у середньому 193 людини за добу).
Найпопулярніший на Facebook пост було опубліковано 10 липня про смерть Миколи Цимлякова. 45264 людей було охоплено цим постом. 69 коментарів, 4469 реакцій на повідомлення та 227 репостів на публікацію.
Наша аудиторія – 68,9% — жінки. 23,2% — вік від 35 до 44 років. На сьогоднішній день у сторінки 8248 підписників.
Відносно музейного каналу на youtube, то за минулий рік було 16407 переглядів відео (у 2022 році ця цифра становила 22928 перегляди). Додалося 153 нових підписників (наразі загальна цифра становить 2066). Топ-5 виглядає наступним чином: відео про окупацію Дніпропетровщини (2012 р.) – 2057 переглядів. Далі йде казка про козака Мамая (2020 р.) – 1549 переглядів. Потім сюжет про то, як Самійло Кішка з турецької неволі втік (2021 р.) – 1547 переглядів. Ролік про медузу Горгону (2020 р.) – 861 переглядів. І про козацькі люльки (2021 р.) – 724 перегляди.
Наша аудиторія – 53,9% — чоловіки (вперше аудиторія жіноча і чоловіча майже зрівнялася. До минулого року у відсотковому відношенні переважали чоловіки). 29,1% — вік від 18 до 24 років. 78,4% — з України.
В 2023 році завдяки компанії F1 Service вдалося оновити музейний сайт, якому в 2024 році буде святкувати 25-річчя. Платформа залишилася “старою” – WordPress.
Лише з 15 листопада вдалося підключити сайт до GoogleAnalytics, тому статистичні дані тільки за цей період. З 15 листопада по 31 грудня 2023 року сайт відвідали 2600 чоловік. Топ-3 користувачів: Україна, США і Німеччина.
Топ-3 сторінок: головна сторінка музею, “Ціни і послуги”, а також “Новини”.
Щодо конкурсів у соцмережах:
- з 26 січня по 1 лютого тривав Вікімарафон з нагоди 19 річниці створення української версії Вікіпедії.
- з 16 по 22 січня історичний музей 9-й раз взяв участь в міжнародній акції від Twitter #MuseumSelfieDay.
- з 4 по 18 травня музей вперше взяв участь в акції “Тиждень музеїв 2023” від Вікімедії та Вікіпедії.
- з 5 по 11 червня історичний музей вже 8 рік поспіль взяв участь у святі культури в Twitter — #MuseumWeek.
Вікторини та квести:
Протягом року було створено три вікторини та квести для музейної сторінки у Facebook: до дня Святого Валентина, до Міжнародного дня музеїв і до дня народження Д.І. Яворницького.
Мурадов Д.А., с.н.с. відділу науково-просвітницької роботи і діорами “Битва за Дніпро”