Соціальні мережі, сайт та інтернет-проєкти ДНІМ у 2024 році: звіт

2024 рік пройшов під знаком 175-річчя історичному музею. Була проведена тематична всеукраїнська конференція, проведений цикл лекцій та театралізовані екскурсія, а також розроблена нова сувенірна продукція.

Не дивлячись на те, що з кінця лютого 2022 року головна експозиція зачинена, відвідувачі заглянули на ресурс IZI.Travel. Так аудіогід по історичному музею переглянули 177 осіб (379 осіб в 2023 році, з яких було 18 прослуховувань (29 прослуховувань в 2023 році). Відносно діорами “Битва за Дніпро” то статистика дуже вразила. Більше 2 тисяч осіб переглянули саму сторінку на ресурсі і 377 прослуховувань аудіо гіда. В 2023 році було 89 переглядів сторінки і лише два прослуховування. Виставка бойової техніки біля діорами: 415 переглядів (43 у 2023 році) і 20 прослуховувань аудіо гіда (4 прослуховування у 2023 році).

2024 рік був насичений на додавання нових статей по Вікіпедії (україномовної версії). Так плідно ми не працювали з моменту приєднання до цього інтернет-енциклопедичного проєкту.

До 20-річчя (15-21 січня) створення української версії Вікіпедії додали відразу дві нові статті: про Леоніда Рейнгарда (викладач ДНУ, один з засновників зоологічного музею при ДНУ, з родини відомих біологів) та про фотографа Івана Ностіца, уродженця Новомосковщини (стаття додана, як протидія кремлівської дезінформації щодо видатних постатей ХХ ст. і їх походження та місця народження).

Під час проєкту “Тиждень музеїв-2024” (16-30 травня) додали дві нові статі про Нікопольський та Васильківський краєзнавчі музеї.

Також вперше музей долучився до проекту “Культурна спадщина та видатні постаті” (20 травня – 20 червня), відредагувавши та покращивши вже існуючі статті про губернатора краю Івана Дурново і етнографа Григорія Залюбовського.

Протягом другої половини 2024 року разом зі співробітницею музею “Літературне Придніпров’я” Світланою Мартиновою додали нові статті про поетів та літераторів Дніпропетровщини другої половини ХХ ст. (мова йде про родину Завгородніх: Олександр, Тамара і Геннадій. Про поетів Данилейка і Чхана, а також письменника Кучера) А також підготували статтю про самвидавчу газету “Слово”.

А разом зі спортивним журналістом Дніпра Дмитром Москаленко додали нову статтю про футзальний клуб міста – Athletic Futsal

Вивчаючи картини про запорозьких козаків в фондах історичного музею, була створена нова стаття про Василя Хитька (1885-1977), художника з Миргорода. Більшість його картин зберігається в фондах Миргородського краєзнавчого музею.

До Вашої уваги статистичні показники музейної спільноти у соціальних мережах за 2024 р.:

В Instagram за минулий рік до музейної сторінки приєдналося 444 (проти 82 у 2023 році) нових підписників. Нас відвідало 3751 відвідувачів, а наші пости переглянули 48800 раз. Наша аудиторія: 74,7% – жінки (на 0,6% більше, чим в 2023 році) і 25,3% – чоловіки. Наші відвідувачі були: з України (60,9%), Польщі (3%) та Німеччини (2,5%).

Топовий контент: реклама шоперу з музейною символікою (відео) (1733 перегляди, 100 вподобайок, 3 коментарі та 7 репостів). Пост про вихідні з музеєм від 11 вересня (1548 переглядів, 71 вподобайка, 6 перепостів). Та пост про сувенірну продукцію музею з нагоди 175-річчя ДНІМ (1532 перегляди, 170 вподобайок, 9 коментарів та 26 репостів).

В 2024 році до нашої сторінки у Facebook долучилися 678 нових підписників. Сторінку відвідали 95325 відвідувачів, а пости були переглянуті 331115 разів. Як і в Instagram наша переважаюча аудиторія – жінки (68,7%, на 0,2% нижче ніж в 2023 році). Топ країн: Україна (85,3%), Німеччина (3%) і Польща (2,8%).

Топовий контент: пост до 169-річчя Дмитра Яворницького. 31676 переглядів, 4 коментарі, 52 перепости і 644 вподобайок. Пост про слова вдячності ресурсу Work.UA (25107 переглідів, 544 вподобайки, 20 репостів). Пост про презентацію музейного збірника (9762 перегляди, 10 коментарів, 11 репостів, 149 вподобайок).

Відносно соцмережі Х, то ситуація з аналітикою та статистикою стала платною. Тому лише декілька слів, що кількість підписників протягом 2024 року збільшилася на 113 осіб (наразі їх 2349).

На каналі youtube у 2024 році наше відео переглянули 14504 рази проти 16407 у 2023 році. Але при цьому додалося 170 нових підписників проти 153 у 2024 році.

Топ-5 наших відео: казка про козака Мамая – 3019 переглядів. Сам ролік був завантажений ще у 2020 році і з того часу постійно в топі.

Далі йде відео про Петриківський розпис – 1874 перегляди. Далі знову дві казки від співробітниці музею Світлани Івлевої: “про дівчину, яку звали Медазу Горгона” (913 переглядів) і про Самійлу Кішку (745 переглядів).

Замикає рейтинг ролік, який не один рік був на першому місті – про окупацію Дніпропетровщини в 1941-1943 роки (726 переглядів).

Наша аудиторія: знову більшість склали жінки – 63,3%. До минулого року у відсотковому відношенні переважали чоловіки). 29,2% — вік від 35 до 44 років. Більшість переглядів саме з України – 80,7%.

В минулому році нашому сайту (його першій версії) виповнилося 25 років, що робить його “найстарішим” сайтом серед музеїв України!

Завдяки чудовому ресурсу GoogleAnalytics ми можемо надати цікаву статистичну інформацію за 2024 рік.

Сайт відвідали 24 тисячі активних користувачів. Сама висока активність користувачів відбулася 20 жовтня – 985 осіб за добу.

Більше всього відвідувачів з України – більше 20 тисячі. Далі йдуть США (834 відвідувача) і Німеччина (532 відвідувача). Як бачимо Німеччина в топ-3 в усіх сторінках музею в соцмережах. Це, скоріше за все, говорить про тем, що там проживає більшість біженців саме з Дніпропетровщини.

Топ-3 сторінок за переглядами (головну сторінку музею не враховуємо): “Виставки”, “Ціни та послуги”, а також “Новини”.

Наш сайт чи матеріал на ньому знаходили через: пошукову систему Google, соцмережу Facebook, пошукову систему Bing і через українську версію Вікіпедії.

Щодо конкурсів у соцмережах: то це традиційний Вікімарафон, #MuseumSelfieDay і #MuseumWeek.

Мурадов Д.А., с.н.с. відділу науково-просвітницької роботи і діорами “Битва за Дніпро”